Правила утеплення вагонів і контейнерів. Характеристики різних теплоізоляційних матеріалів
24.01.2016Існує сучасна і вельми ефективна методика утеплення вагонів і контейнерів. Якість і довговічність цього методу перевірені на практиці. Йдеться про утеплення вагонів і контейнерів спіненим пінополіуретаном, який подається на робочу поверхню під тиском, збільшується в багато разів за кілька секунд, і твердне, створює щільне пористе захисне покриття, міцне і здатне захистити від втрати тепла вагони і контейнери на кілька десятків років . Саме довговічність, простота нанесення і високі параметри теплозахисту зробили ППУ таким популярним у будівництві та утепленні вагонів і контейнерів.
ВАЖЛИВО: термін служби спіненого поліуретану дорівнює або перевершує термін служби вагонів і контейнерів, тобто утепливши вагон і контейнер ППУ один раз, більше до цього питання не доведеться повертатися — це правильна економія при виборі матеріалів для утеплення вагонів і контейнерів
Переваги утеплювача для утеплення вагонів і контейнерів:
ППУ повністю безпечний
Пінополіуретановий утеплювач не горить і не підтримує вогню
Піна — напилюваний утеплювач оперативного нанесення
Працювати з ППУ дуже просто
Утеплювати піною на основі поліуретану можна будь-які поверхні
Утеплювачу не страшні перепади температур
Термін служби спіненого поліуретану дорівнює або перевершує термін служби вагонів і контейнерів
Основи технології утеплення вагонів
Термоізоляція вагонів важлива як для перешкоджання втрати тепла, так і для підтримки необхідного температурного режиму та мікроклімату всередині вагона. Особливо це актуально при перевезенні вантажів певних параметрів, для яких актуальні умови і температура транспортування. При цьому слід врахувати, по яким кліматичним зонам будуть пересуватися дані вагони. Саме це дозволить вирішити, яку технологію утеплення вагонів допустимо і досить використовувати в даному випадку.
Етапи утеплення критих вагонів класичним способом:
Ретельна просушка поверхні вагона.
Прогрів вагона зсередини до температури + 15С.
Герметизація робочої поверхні кузова у вагоні.
Заповнення порожнеч і стиків монтажною поліуретановою піною.
Монтаж обрешітки у вигляді дерев’яних брусків.
Установка дерев’яної обрешітки з боків і з торця у вагоні.
Монтаж подвійний плівки з поліетилену по висоті.
Укладання пінопласту в 4 шари.
Перевірка герметичності укладання утеплювача з пінопласту.
Стеля вагона утеплюється 10-13 листами пінопласту.
Формування гідроізоляції утеплювача за допомогою поліетиленової плівки.
Монтаж додаткових трьох шарів з пінополістиролу.
При цьому підлогу вагона утеплюють також пінопластом в 3-4 шари і покривають зверху оргалитом. Саме таким методом утеплюють вагони за допомогою пінопласту і монтажної піни. Безумовно, набагато простіше й ефективніше зробити утеплення вагона напиляється теплоізоляцією на основі пінополіуретану.
Заходи з додаткового утеплення вагонів і контейнерів
Додаткове утеплення вагонів і контейнерів покликане вирішити наступні нагальні завдання залізничних вантажоперевезень:
Стабілізувати впливу температурних перепадів навколишнього середовища
Підтримувати необхідний температурний режим на строк перевезення вантажу
Мати можливість безперешкодно перевозити температурно-залежні вантажі
Зберегти якість вантажів, що перевозяться залізницею
Не дати замерзнути рідинами, овочам, фруктам, зелені
Доставити ліки, що вимагають особливих температурних режимів перевезення
Слід пам’ятати, що правильно утеплений вагон і контейнер для транспортування дозволяє перевозити будь-які вантажі на істотні відстані. Від виду вантажу залежить і варіант можливого додаткового утеплення вагона і контейнера.
Типи утеплення контейнерів:
Одинарне додаткове утеплення вагона
Подвійне спеціальне утеплення контейнера
Одинарне утеплення контейнера можна виконати класичним методом з використанням пінопластового утеплювача. Стики пінопласту в цьому випадку герметизуються монтажною піною на основі поліуретану. Краще брати пінопласт товщиною в 5 см. Це буде гарне одинарне утеплення вагона пінопластом.
Поради майстра: Для кращого ефекту при транспортуванні ряду вантажів потрібно подвійне утеплення вагона пінопластом. У цьому випадку утеплення робиться пінопластом в два шари. Беруться пінопластові плити товщиною 5 см і накладаються у два шари без щілин і зазорів. Будь проміжки герметизуються монтажною поліуретановою піною.
Утеплення вагонів і контейнерів можна проводити і за допомогою поліетиленової плівки. Теплоізоляція вагонів плівкою і пінопластом — класичні способи зробити утеплення вагонів дешево, але іноді якість такого утеплення залишає бажати кращого.
Замовник може сам вибрати, чим утеплювати вагони і контейнери для перевезення вантажів. Головне, щоб матеріали для утеплення вагонів були екологічно безпечними і відносилися до категорії екологічно чистих утеплювачів.
Технологія грамотного утеплення
Сучасна технологія утеплення вагонів допускає утеплення контейнерів з використанням піноізолу. Це гарна теплоізоляція для вагонів, яка має ряд особливостей при її монтажі. Перевагою піноізолу є його доступна ціна і довгий термін служби утеплювача на основі піноізола.
Способи утеплення вагонів піноізолом
Утеплення вагонів піноізолом — це вдосконалений класичний метод утеплення пінопластом. Фактично піноізол ні що інше, як рідкий пінопласт. Утеплювач на основі піноізолу володіє наступними конкурентними характеристиками:
Піноізол відноситься до екологічно чистих матеріалів
Це пожежобезпечний утеплювач для вагонів
Їм можна робити теплоізоляцію стін, підлог і стелі у вагоні
Вагон, утеплений пензлем, потрібно опалювати значно рідше
Піноізол — утеплювач без запаху
Утеплювач на основі піноізолу відновлюється після стиснення
Такий утеплювач можна різати ножем, спеціальною ниткою або струною
Додатковими характеристиками піноізолу є:
Піноізол має термін служби до 70 років
Це утеплювач з великим коефіцієнтом паропроникності
Утеплювач не всихає і не набухає при намоканні
Піноізол легко розлучається з отриманої вологою без втрати властивостей
Пінопласт — хороший звукоізоляційний матеріал для вагонів
Піноізол не доступний для комах і гризунів
Завдяки своїй пористій структурі рідкий пінопласт відмінно утримує тепло і створює комфортний рівень шумоізоляції. Він здатний добре працювати і захищати вагон від втрати тепла 50-70 років.
Форми випуску піноізолу:
Піноізол у вигляді спеціальних плит для утеплення
Крихітка з піноізолу
Заливний піноізол
Утеплення піноізолом і як це виглядає:
Як працює заливний піноізол?
Заливний піноізол створює відмінний теплоізоляційне покриття без єдиного шва. Але працювати з ним не так просто. Піноізол заливається безпосередньо на робочу поверхню, якщо мова йде про утеплення вагонів, то необхідно спеціально готувати порожнини, в які потім буде заливатися піноізол. Залитий рідкий піноізол твердне протягом декількох годин (зазвичай для цього потрібно 2-3 години часу). Після затвердіння в спеціально підготовлених порожнинах піноізол створює теплоізоляційне покриття без єдиного шва.
Переваги піноізолу
Піноізол можна приготувати безпосередньо на об’єкті і залити його в підготовлені порожнини з використанням шланга. Причому при закачуванні піноізол рівномірно розподіляється по утепленій поверхні, і після затвердіння перетворюється на рівний утеплювач без швів і щілин.
Що вибрати, ППУ або піноізол?
Варто відзначити, що у теплоізоляції, виконуваної за допомогою ППУ та рідкого піноізолу, є ряд схожих переваг. Обидва утеплювача здатні утворювати рівне безшовне покриття без тріщин і заломів. Матеріали на основі пінополіуретану і піноізол (пінопластовий утеплювач для вагонів) здатні служити протягом усього терміну служби вагонів без заміни. Пінозол, як і пінополіуретан, не вимагають ретельної підготовки поверхні.
Поради майстра: Наносити ці утеплювачі можна на будь-який матеріал, це може бути метал, пластмаса, дерево, бетон. Обмеженням може служити тільки поліетилен.
Додатково не потрібно гідроізолювати і захищати утеплювач від вологи і конденсату, якщо мова про пінополіуретані або пензлем. Вони по-своєму універсальні. При нанесенні на метал, ці утеплювачі починають працювати як антикорозійні склади.
Теплий вагончик — будинок на дачі
Цікавим варіантом використання утепленого вагона, є пристосування його в якості будинку на дачі. Теплий вагон — відмінний варіант проживання навіть цілий рік. Заповзятливі дачники давно зрозуміли, як можна використовувати на дачі утеплені вагони або контейнери. Багато хто знає, що правильно утеплені вагони можуть витримати найлютіші морози і зберегти тепло всередині. Саме завдяки таким властивостям утеплювачів в районах Крайньої Півночі робочі, пошукові бригади, фахівці різних профілів проживають у вагонах, утеплених класичними та сучасними методами.
Вагончик для зими
Коли мова йде про побутовому використанні утеплених вагончиків, потрібно заздалегідь визначитися, чи потрібен вагончик тільки для літнього використання в дачні сезон, або він буде служити будинком і в зимовий період. Технологія утеплення вагончика в тому і в іншому випадках буде відрізнятися. Приміром, для зимового варіанту використання при утепленні вагончика класичним методом застосовується більш широкий брус, який буде утримувати достатню кількість теплоізоляційного матеріалу і більш капітальну конструкцію даху.
Не можна забувати, що у вагоні утеплювати потрібно не тільки стіни, але в обов’язковому порядку підлогу і стелю. Пол — це поверхня, що безпосередньо стикається з землею, а стеля повинна перешкоджати виходу тепла, яке піднімається вгору при обігріві вагончика зсередини. Незахищена дах віддає все внутрішнє тепло в навколишнє середовище і такий вагончик потрібно постійно топити, що досить затратно.
ВАЖЛИВО: утеплення вагончика для дачі зсередини потрібно робити відразу в процесі його виробництва, інакше згодом зробити хорошу теплоізоляцію вагончика буде зовсім непросто
При додатковому утепленні вагончика вже після його виготовлення стандартними способами із застосуванням пінопласту, обшивку вагончика потрібно буде розбирати і кріпити пінопластові плити. Товщина пінопласту при цьому не повинна бути менше 5 см. Як бачимо, такий спосіб досить трудомісткий. Актуальними матеріалами для швидкого, якісного і довговічного утеплення вагончика на зиму, є утеплювачі на основі пінополіуретану. Вони швидко наносяться і не вимагають кріплень і складного монтажу утеплювача.
Чим відрізняється побутовий від утепленого вагончика?
Утеплений дачний вагончик і побутівка для робітників на будівельному майданчику — різні споруди. Принцип обігріву побутівки — грубка з трубою, що виходить у вікно, за рахунок тепла якої і зігрівається будка. Правильно теплоізольований вагончик — це справжній будиночок для цілорічного мешкання. Головною перевагою дачного вагончика є його ціна. Побудувати будинок — набагато дорожче, ніж купити і утеплити вагончик для дачі.
Переваги модульної технології складання вагончика для дачі
Зараз часто при виробництві вагончиків для дачі застосовують модульну технологію. Модульна технологія будівництва і утеплення вагончика має такі переваги:
Блок-модуль може бути розділений на секції
Можна зібрати одне велике безсекційне приміщення
Утеплювати блок-модулі простіше
Ціна вагончика з утепленням залежить від кількості модулів
Можна заздалегідь прорахувати, скільки вартує вагончик з утеплення
Які матеріали краще використовувати для утеплення вагончика для дачі?
Класична технологія утеплення вагончика для дачі — це мінеральна вата або пінопласт. Це дешеві матеріали для безпечного і пожежостійкість утеплення вагончика для дачі. Виконати утеплення вагончика мінеральною ватою або пінопластом можна своїми руками за спеціальною технологією кріплення теплоізоляційних матеріалів. Можна утеплювати вагончик для дачі і за допомогою пінополістиролу. Пінополістирол відноситься до більш сучасним матеріалам утеплення вагончика для дачі.
Хорошим теплоізоляційним матеріалом є пінополіуретан. Він екологічно безпечний, нешкідливий і його можна швидко нанести на будь-яку поверхню без спеціальної підготовки. Термін служби продуктів на основі пінополіуретану дозволяє зробити утеплення вагончика пінополіуретаном один раз і користуватися вагончиком без додаткового утеплення. Це найдешевший спосіб утеплення вагончика для дачі на весь термін його служби.
Професійне утеплення вагонів і контейнерів
Фахівці компаній, що займаються утепленням вагонів і контейнерів на професійній основі, радять утеплювати вагони і контейнери тільки легкими сучасними матеріалами підвищеної щільності. До таких утеплювачів відноситься піна ППУ, чиї теплоізоляційні властивості воістину унікальні. ППУ не тільки захищає контейнери від морозу, але і допомагає зберегти потрібну температуру в літню спеку, тобто, головною перевагою утеплювача є те, що він допомагає підтримувати потрібний мікроклімат у вагоні й контейнера.
Перш ніж вибирати технологію утеплення вагона або контейнера, потрібно знати, який вантаж перевозитимуть. Від цього залежить товщина шару утеплювача, яку потрібно зробити для якісного утеплення поверхонь. У випадку з пінополіуретаном товщину шару можна регулювати. Для цього кожному шару ППУ-утеплювача дають час застигнути і просохнути, перш ніж наносити новий шар.
Перевірена технологія утеплення вагонів
Утеплення вагонів пінополіуретаном можна віднести до нової, але вже перевіреної технології утеплення вагонів і контейнерів. Практика показала, що утеплювач відмінно працює при транспортуванні вантажів, що потребують особливих температурних режимів. При цьому перевагою пінополіуретану є його значний термін служби. ППУ служить без втрати споживчих властивостей 50-70 років.
Таким чином, зробивши теплоізоляцію у вагоні або контейнері, можна використовувати його протягом усього терміну служби без заміни утеплювача і без монтажу додаткової теплоізоляції.
Крім того, пінополіуретан — це оптимальне рішення для теплоізоляції будь-яких об’єктів. Він чудово підходить для утеплення стін, перекриттів і підлог, фундаментів, покрівлі, мансард, балконів, погребів, лазень і саун, гаражів та автотранспорту, а також для приватних і багатоквартирних будинків, складів і ангарів, всіх видів транспорту, промислових об’єктів
ОСТАВИТЬ СВОЙ КОММЕНТАРИЙ