Утеплення фургонів і автомобілів. Досягнення максимального ефекту і потрійної дії
25.01.2016Комфорт — саме до нього прагне кожна людина, починаючи з глибокої давнини, і саме це прагнення багато в чому лягає в основу технічного прогресу. Сьогодні виробники автомобілів і фургонів дуже велику увагу приділяють забезпеченню комфортної та безпечної їзди, транспортування вантажів або навіть проживання в будинку на колесах. Однак заводська модель автомобіля або фургона завжди повинна відповідати ще одного важливого вимогу для виробника — економічної доцільності. Тому ніколи в свої машини виробник не буде вкладатися «по повній програмі», незалежно від класу. Навіть елітні автомобілі несерійного виробництва іноді не відповідають найвищим вимогам.
Ну, а якщо розглядати звичайні серійні моделі вантажних фургонів, легкових авто або будинків на колесах, то тут рівень їх підготовки до виходу з конвеєра ще нижче. Але навіщо утеплювати автомобіль або фургон? Є кілька причин.
Аспект економії енергії
У утепленому корпусі легше буде підтримувати оптимальний для конкретних умов поїздки мікроклімат, і енергії при цьому буде витрачатися в два-три рази менше.
Цілком очевидно, що набагато менше енергії піде на прогрів або охолодження автомобіля, в якому втрати тепла зведені до мінімуму. У даному випадку мова йде не тільки про якість ущільнювачів, що забезпечують герметичність салону або фургона, а й про теплопровідності самої обшивки корпусу. У утепленому корпусі легше буде підтримувати оптимальний для конкретних умов поїздки мікроклімат, і енергії при цьому буде витрачатися в два-три рази менше. А матеріальна економія — це далеко не останній аспект на сьогоднішній день, коли вартість енергоресурсів зростає, мало не щодня.
Економія часу
Багатьом автолюбителям добре знайома проблема прогріву автомобіля в зимові холоди. Скла покриваються інеєм навіть зсередини, машина промерзає наскрізь. І для її прогріву доводиться вхолосту палити паливо, забруднюючи навколишнє середовище. Це позначається і на ресурсі двигуна. Якщо ж корпус буде добре утеплений, то він, по-перше, не буде так промерзати, а по-друге, внутрішній об’єм повітря буде значно швидше прогріватися. В результаті ви витратите на прогрів салону не 15 хвилин, а всього 5 хвилин, з урахуванням розігріву двигуна. При цьому грубці не доведеться під час поїздки працювати безперервно — тепле повітря буде довго зберігати свою температуру в салоні автомобіля або в фургоні.
Підвищення довговічності автомобіля або фургона
Якщо корпус фургона або машини погано утеплений, то ця точка роси може утворюватися з внутрішньої сторони обшивки.
Всі чудово знають, як згубно позначаються перепади температури на будь-яких об’єктах. У першу чергу це негативний вплив динамічних розширень і звужень. При зміні температури матеріали або розширюються або звужуються. Причому для кожного матеріалу характерна своя швидкість і ступінь термічної деформації. Якщо перепад температури досить різкий і великий, то це призводить до механічного руйнування матеріалу. Зрозуміло, це не одномоментне явище, але через два роки експлуатації вже можна буде оцінювати урон.
Ще одна серйозна проблема — це конденсат. Всім добре відомо, що при різких перепадах температури на певне значення, виникає точка роси — це точка, в якій утворюються крейда крапельки вологи — конденсат. Якщо корпус фургона або машини погано утеплений, то ця точка роси може утворюватися з внутрішньої сторони обшивки. Поступово це запускає корозійні процеси, приховані від очей власника авто. Машина гниє зсередини. Корозія повністю проїдає кузов, в результаті чого лакофарбове покриття на поверхні здувається невеликими бульбашками. Бачили таке? Звичайно! Це і є результат конденсату, який у вигляді роси випадає на внутрішній стороні обшивки.
А тепер уявіть, як цей конденсат стікає вниз. Тому двері і починають гнити знизу. Але ще гірше інше. У зимовий час ця вода встигає зібратися в невеликих стиках, а потім замерзає. Розширюючись, вона поступово деформує стики, викликаючи їх розгерметизацію. Ось тут то і настає кульмінаційний момент руйнування. Все починає деренчати, а іржава пил при постукуванні висипається з усіх щілин.
Тому, якщо ви не хочете, щоб це торкнулося і вашого автомобіля або фургона, краще заздалегідь подбати про його утепленні. Причому утеплення має бути дійсно ефективним, відповідати цілому ряду вимог і норм, але про це трохи нижче. А зараз розглянемо види автомобілів і фургонів, які потрібно утеплювати в першу чергу.
Які види авто і фургонів потрібно утеплювати в першу чергу?
Зрозуміло, що утеплювати треба всі автомобілі без винятку. Але є деякі категорії авто, які потребують утеплення в першу чергу. І в числі перших хочеться розглянути такий незвичайний вид фургонів, як вдома на колесах. Це напівпричепи, оснащені всім необхідним для проживання 2-6 чоловік. Дуже широкою популярністю користуються такі фургони в США і деяких країнах Європи. Це не тільки відмінний спосіб подорожувати і не бути прив’язаним до мотелям, а й спосіб проживання для тих, хто любить усамітнення.
Зрозуміло, що підтримка оптимального мікроклімату всередині — завдання непросте. І вона повністю забезпечується енергоресурсами автомобіля або, якщо мова йде про спеціалізовану парковці, електроенергією від центральної мережі. Щоб значно знизити витрати енергії, досить правильно утеплити фургон. Тоді навіть у найлютіші холоди і в самий нестерпний літню спеку можна буде відчувати себе у фургоні комфортно, витрачаючи мінімум енергії.
Ще один тип фургонів, які потребують грамотному утепленні, це рефрижератори (холодильники). Вони сконструйовані спеціально для транспортування заморожених і швидкопсувних продуктів. Якщо корпус такого фургона буде подібним термосу по конструкції, то він дозволить з мінімальними витратами підтримувати необхідну температуру. Знову ж таки, проблема вирішується правильним утепленням. Також грамотному утепленню повинні піддаватися будь-які автомобілі, експлуатовані в суворих умовах. Їх можуть застосовувати служби МНС або наукових центрів для проведення експедицій в важкодоступних районах. Якість утеплення в даному випадку може відігравати ключову роль.
Ну, а легкові автомобілі, призначені для приватного використання, потрібно утеплювати для того, щоб відчувати себе в них комфортно, а також економити на паливі (витраті енергії). Нагадуємо, що правильне утеплення також продовжує експлуатаційний термін автомобіля, тому рішення про професійному утепленні буде економічно доцільним для власників будь-яких автомобілів.
Які саме елементи авто і фургонів потрібно утеплювати?
Відразу варто відзначити, що універсальних рішень немає. Для кожного типу кузова, для кожного виду фургона розробляється своє унікальне рішення. Розглянемо найбільш важливі елементи. І почнемо з фургонів рефрижераторного типу. Тут утепленню повинна піддаватися насамперед сама будка. Як правило, вона виконується у вигляді прямокутної камери. Між внутрішньою і зовнішньою обшивкою є порожнина. Саме вона і повинна заповнюватися високоефективним утеплювачем.
Для легкових автомобілів передбачена інша схема утеплення. Це обробка підлог, дверей і стель. Утеплювач так само, як і у випадку з фургоном-рефрижератором, поміщається в порожнину між зовнішньою і внутрішньою обшивкою. Також утепленню піддається багажне відділення і відсік двигуна. Автолюбитель сам може вибирати, які саме елементи утеплювати, але рекомендується комплексний підхід, оскільки саме він дає результат найбільш високої ефективності.
Що стосується будинків на колесах, то вони утеплюються повністю, за винятком, зрозуміло, віконних прорізів. Більш того, у випадку з будинками на колесах, можна проводити утеплення зі зміною внутрішньої конфігурацією обшивки. Тобто, одночасно можна призвести своєрідний косметичний ремонт, освіживши обшивку або замінивши її на аналог, застосування якого допустимо в кожному конкретному окремому випадку.
Якщо звернутися до справжніх професіоналів з утеплення автомобілів і фургонів, то можна скористатися послугою тепловізійного обстеження, яке покаже точки максимальної втрати тепла. Так ви зможете прийняти рішення про повне або часткове утепленні. Але виникає резонне питання — а чим же саме утеплювати автомобіль? Яким вимогам повинен відповідати матеріал для термоізоляції? І вимог цих дуже багато. Але розглядати їх ми не будемо окремо, а відразу перейдемо до огляду одного з найбільш ефективних на сьогоднішній день утеплювачів — спіненого поліуретану.
Спінений поліуретан — оптимальне і найбільш ефективне рішення для утеплення автомобілів і фургонів
Спінений поліуретан (ППУ або пінополіуретан) — це сучасний високоефективний утеплювач нового покоління. У його основу входять екологічно чисті і безпечні компоненти природного походження. Це особливі побічні продукти сільськогосподарської діяльності. Унікальність цих речовин складається у вигляді молекулярної зв’язку — полімочевінних. Цей вид молекулярних зв’язків робить речовину еластичним і максимально міцним, а також надає йому цілий ряд додаткових властивостей.
Два компонента поліуретану містяться в різних ємностях, і змішуються вони тільки в момент нанесення за допомогою спеціальної установки. Вона подає обидва компоненти в змішувач в певних пропорціях, після чого субстанція потрапляє в розпилювач — пульверизатор. У рідкому вигляді цей матеріал наноситься на поверхню тонким шаром, трохи більше 1 міліметра. У результаті реакції між самими компонентами, а головне — їх взаємодії з повітрям, відбувається бурхливий вспенивание поліуретану і його збільшення в обсягах до 70-100 разів. Причому весь додатковий обсяг забезпечується саме мікроскопічними бульбашками повітря, яким поліуретан насичується.
У результаті виходить спінений поліуретан, який схоплюється вже протягом перших хвилин, а повністю застигає протягом двох-трьох годин. Завдяки унікальним властивостям полімочевінних зв’язків, цей матеріал набуває ряд цінних характеристик, які і роблять його настільки затребуваним на сьогоднішній день в утепленні будь-яких рухомих і нерухомих об’єктів, у тому числі в промислових масштабах. Судити про ефективність цього матеріалу можна вже виходячи з того, що він застосовується для споруди космічних човників і утеплення блоків космічних станцій і супутників.
Розглянемо більш детально його характеристики в ракурсі їх значимості для автомобіля або фургона після їх утеплення. Але в першу чергу звернемо увагу на саму технологію — в чому її особливість?
Технологія нанесення поліуретану і її плюси
Як вже було сказано вище, наноситься пінополіуретан методом напилення. І звідси випливає відразу кілька вагомих переваг:
Економія часу — на відміну від будь-яких інших утеплювачів і комбінованих демпферів, ППУ наноситься значно простіше і швидше, що дозволяє закінчити будь-який обсяг робіт у значно менші терміни. Це може бути особливо важливою перевагою, якщо йтиметься про утеплення цілого автопарку вантажного або пасажирського транспорту
Найвища ефективність при повної герметичності — цей метод нанесення дозволяє майстру рівномірно покривати будь-які поверхні, незалежно від їх форм. Це означає, що після спінювання матеріал заповнить всі стики, всі поглиблення, всі важкодоступні місця, забезпечивши повну герметичність
Немає необхідності застосовувати додаткові монтажні елементи — спінений поліуретан має високу адгезію, тому немає необхідності в застосуванні клею або яких-небудь ще монтажних елементів. Знову ж таки, це економія грошей і часу для замовника
Все це робить технологію утеплення автомобілів і фургонів спіненим поліуретаном максимально ефективною і неперевершеною на сьогоднішній день ні одним аналогом. А тепер перейдемо до найцікавішого — розглянемо основні плюси матеріалу.
Основні плюси спіненого поліуретану
Отже, чим же так примітний цей матеріал? Своїми експлуатаційними характеристиками, настільки важливими у випадку з утепленням автомобіля і не тільки.
Найвища ефективність — під ефективністю в даному випадку слід розуміти коефіцієнт теплопровідності. У пінополіуретану він мінімальний, як і у повітря (0,032-0,034 одиниці). Вся справа в тому, що на 90% спінений поліуретан і складається з повітря, а що залишилися менше 10% — це міцні та еластичні полімочевінних зв’язку. Завдяки цьому поліуретану вдається утримувати тепло на стороні тепла, і холод на стороні холоду
Мінімальна маса — вага одного кубічного метра спіненого поліуретану становить не більше 11-ти кілограмів. На сьогоднішній день це найлегший утеплювач, з урахуванням його ефективності. Цей показник дуже важливий при утепленні фургонів і автомобілів, так як збільшенні їх маси це обов’язково позначиться негативним чином на витраті палива. А для машин, призначених для проведення експедицій у важкодоступних районах, цей показник і зовсім може стати критичним і вирішальним. Утеплення поліуретаном не позначається негативно на ходових якостях і витраті палива автомобілем
Негорючість — спінений поліуретан є негорючим матеріалом. Тобто, він не горить самостійно і здатний протистояти горінню. Для автомобіля або фургона це дуже значимий параметр, оскільки підвищення ступеня пожежної безпеки є незаперечною перевагою для власника будь-якого транспортного засобу
Висока міцність — всім чудово відомо, що основною руйнуючий механічний фактор в салоні або кузові автомобіля — це вібрації і перевантаження. Спінений поліуретан прекрасно їх витримує
Висока еластичність — термічні деформації підстави не згубні для спіненого поліуретану, тому що навіть при своїй високій міцності він є достатньо гнучким і еластичним матеріалом
Адгезія до будь-яких підстав — великий плюс пінополіуретану полягає в тому, що його можна наносити на будь-які підстави: метал, камінь, дерево і т.п. При цьому додаткової обробки або підготовки підстава не вимагає. Матеріал міцно скріплюється з підставою, тому його відшаровування виключено
Екологічна чистота — матеріал не виділяє ніяких токсичних речовин навіть під впливом відкритого вогню або високих температур, тому водій і пасажири можуть відчувати себе в цілковитій безпеці.
Стійкий до впливів вологи — коефіцієнт вологопоглинання знаходиться на рівні 1,5%. При цьому волога не здатна позначитися на властивостях поліуретану — він продовжує виконувати свої функції
Стійкий до хімічних впливів — потрапляння на утеплювач технічних рідин, таких як гальмівна рідина, тосол, моторне масло або навіть паливо, не спричинить за собою негативних наслідків для нього і його властивостей
Довговічність — експлуатаційний термін матеріалу перевищує 50 років! Бажаємо кожному автолюбителю, щоб його автомобіль прослужив хоча б половину цього терміну, ставши раритетом
Пінополіуретан наноситься безпосередньо на обшивку з внутрішньої сторони. Після його затвердіння видаляються надлишки, якщо вони є, а потім внутрішня декоративна обшивка повертається на своє місце. Процедура нескладна, часу займає небагато, але ефект перевершує будь-які очікування. Важливо, що крім основної функції — термоізоляційної, спінений поліуретан вирішує ще дві дуже важливі завдання додатково. Тобто, замовляючи одну послугу, власник автомобіля або фургона отримує відразу три за ціною однієї.
До числа додаткових ефектів відноситься звукоізоляція і віброізоляція.
Розглянемо деякі додаткові ефекти спіненого поліуретану, обумовлені його властивостями. По-перше, мова піде про його щільність і еластичності. Вони забезпечують гасіння вібрацій будь-якого типу і звукових хвиль. Тобто, до числа додаткових ефектів відноситься звукоізоляція і віброізоляція.
Як правило, для цього використовуються інші матеріали — додаткові вібродемпфери. Якщо вони вже наклеєні на обшивку зсередини, то знімати їх не потрібно — поліуретан прекрасно ляже на них, зробить їх більш ефективними. Якщо ж вони не застосовувалися, то можна обійтися і без них, так як будь-які звукові хвилі і вібрації прекрасно гасяться в самій товщі спіненого поліуретану. В результаті це дозволяє не тільки зробити їзду більш комфортною, але й знизити рівень негативного впливу вібрацій на корпус і окремі елементи автомобіля або фургона.
Ще одна важлива властивість спіненого поліуретану — діелектрична здатність. Тобто, матеріал є діелектриком, не пропускає електричний струм. Додатково він знижує рівень статичної напруги на обшивці, оскільки виключає тертя і знижує вібрації.
Завдяки фізичним властивостям і діелектричних ефекту, спінений поліуретан чудово підійде і для фіксації всередині корпусу проводів. Це може бути проводка сигналізації або будь-які інші електричні слабкострумові і силові ізольовані проводи. Тобто, передбачивши заздалегідь розкладку проводки в корпусі автомобіля, можна здійснити кріплення проводів за допомогою самого спіненого поліуретану, додатково захистивши їх від зовнішніх впливів.
Самостійне утеплення автомобіля або фургона — чи можливо?
Ще одна важлива властивість спіненого поліуретану — діелектрична здатність. Тобто, матеріал є діелектриком, не пропускає електричний струм.
Для любителів завжди все робити самостійно у нас теж є кілька рекомендацій. Це скоріше застереження, а не рекомендації, так як в будь-якому випадку краще звертатися до справжніх професіоналів. Найчастіше самостійне утеплення призводить зовсім не до тих наслідків, які очікуються, особливо якщо штатний утеплення автомобіля, а також його віброізоляція і звукоізоляція були виконані відносно непогано.
Чого ні в якому разі не слід робити:
Самостійно демонтувати утеплювачі, звукоізоляцію і віброізоляцію, встановлену на заводі — це може призвести до негативних наслідків. Крім того, в них можуть бути приховані якісь дроти
Застосовувати для утеплення горючі матеріали — забудьте про те, що першим прийшло вам в голову, а саме — про пінопласт. Це найнебезпечніший і малоефективний матеріал для утеплення автомобілів або фургонів
ОСТАВИТЬ СВОЙ КОММЕНТАРИЙ